reklama

Írska republika z môjho pohľadu 1

Ako sa môže predpokladať už podľa názvu, tento článok bude/ by mal byť o Írskej republike. K tejto krajine mám istý vzťah, v niečom pozitívny a v niečom negatívny, keďže som tam strávila jeden školský rok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Írska republika sa nachádza severozápadne od Veľkej Británie, od ktorej je oddelená Írskym morom. Na tom istom ostrove je aj Severné Írsko, v minulosti časť Írska, teraz časť VB.

Ako jedny z prvých vecí, ktoré sa o Írsku dozviete sú, že je zelené, prší tam, ľudia jedia veľa zemiakov a pijú veľa čaju. S tou zelenosťou je to pravda, pokiaľ nie ste práve v hlavnom meste Dubline, kde zelenú nájdete akurát tak na štátnej vlajke. Okrem pár väčších miest je Írsko jeden veľký vidiek s domami roztrúsenými kade-tade. Zrážok tu nie je až tak veľa ako by sa predpokladalo kvôli Atlantickému oceánu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som bývala v oblasti Clare na jednom zo západným polostrovov. Zažila som aj dažde, aj pár slnečných dní, ale prevažne bolo počasie vlhké a chladné. Na tú zimu som pripravená nebola, prišla som tam s vecami, ktoré by sa lepšie hodili do teplejších oblastí. Takže som celý čas mrzla, v čom mi nepomáhal ani čudný zvyk Írov- nekúriť. Vonku je mínus päť stupňov a oni majú vo veľkom dome jediný oheň v obývačke. Doteraz si pamätám, ako som sa v škole aj s dvome ďalšími slovenkami tlačila na radiátoy.

Ale aj napriek zime som si írsku prírodu veľmi obľúbila. Z lietadla je na ich usporiadané polia oddelené kamennými múrmi veľmi pekný pohľad. A z bližšia ešte krajší. Na poliach sa pasú kravy a kone, behajú po nich líšky a zajace. Niektoré polia sú napoly močiare plné žiab, o čom som sa presvedčila na vlastnej koži- keď som sa tam náhodou vykúpala. Pomedzi polia vedú úzke cesty, na ktorých musíte vždy zastať, aby popri vás mohlo prejsť iné auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Domy sú porozhadzované ako keby náhodne, niekde sú na úplnej samote, inde vytvárajú malé susedstvá. Každých pár kilometrov natrafíte na malú dedinu, kde je základná a stredná škola, jeden obchod, pošta, a to je asi tak všetko. Pre iné veci si musíte zájsť do väčších, vzdialenejších miest. Tieto hlavne sobotňajšie výlety do mesta Ennis som mala rada, bol to taký únik zo stereotypu zelenosti. A bolo sa tam na čo pozerať, všetko bolo iné ako na Slovensku, napríklad veľa ľudí a každý inej farby, ale o tom už v inom článku.

Marieta Pastorková

Marieta Pastorková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka gymnázia Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu